Nasazení kódu
Aby mohly být sledovány návštěvy, je třeba do HTML kódu všech důležitých stránek vašeho webu přidat jednoduchý kód. To je možné udělat pomocí přidání Javascriptu, nebo v Google Tag Manageru a případně ve WordPressu. Zde najdete návod ke všem možnostem:
Javascript
Pro spuštění sledování návštěv je zapotřebí vložit do vašich firemních stránek sledovací kód. Tento sledovací kód je unikátní pro konkrétní doménu.
Váš sledovací kód naleznete přímo v přehledu u dané domény, nebo v sekci Napojení, kde je kód uložen.
Implementace kódu
Aby mohly být sledovány návštěvy, je třeba do HTML kódu všech důležitých stránek Vašeho webu přidat blok sledovacího kódu.
Každý web (např. doména ‘seznam.cz’) má unikátní kód. Subdoména ‘www.seznam.cz’ je sledována automaticky stejným kódem.
Pokud chcete stejným sledovacím kódem sledovat i všechny subdomény hlavní domény, např. ‘shop.seznam.cz’, je to také možné. Je však třeba se spojit s naší zákaznickou podporou.
Postup implementace:
1. Zkopírujte si celý kód.
2. Nepozměněný kód následně vložte do každé stránky, kterou chcete v rámci aplikace sledovat. Doporučujeme kód vložit před část zdrojového kódu obsahující “uzavírací” značku </body>.
Pokud nemáte přístup k editaci vašeho zdrojového kódu, obraťte se na vaše technické oddělení nebo na společnost, která vám web spravuje.
Google Tag Manager
Úplně nejjednodušším a nejrychlejším způsobem, jak zjistit, které firmy navštěvují Vaše webové stránky a zároveň hlouběji prozkoumat jejich chování a interakci s Vašimi produkty nebo službami, je vložit javascript přes Google Tag Manager. Celý proces je snem každého marketingového či obchodního manažera, neboť je na pár kliků a zabere max. 5 min.
Pro plynulý tok dat ve firmě vždy doporučujeme mít právě jeden firemní GTM účet a v něm vytvářet kontejnery a dále upravovat nastavení. Proto se před tím, než si založíte firemní GTM účet, ujistěte, že Vaše firma již jeden takový nemá.
Pokud Vaše firma GTM účet ještě nemá, založte si jej podle následujícího návodu:
1. Přihlaste se do svého Google účtu
2. Navštivte tagmanager.google.com
3. Vytvořte si účet
4. Pojmenujte si svůj účet. Popř. zaklikněte anonymní možnost sdílení dat s Googlem a dalšími.
5. Následně si nastavte první kontejner k tomuto účtu.
Vytvoření a pojmenování kontejneru:
1. Vyplňte název kontejneru a vyberte, kde bude kontejner použit: Web, AMP, Android, nebo iOS. Pokud nastavujete mobilní kontejner, vyberte, jestli používáte Firebase SDK nebo jednu z SDK.
2. Klikněte na vytvořit.
3. Přečtěte si Obchodní podmínky a pokud s nimi souhlasíte, klikněte na Ano.
4. Zobrazí se vám následující pop-up window, obsahující snippet, který je potřeba vložit do zdrojového kódu vašich webových stránek. Pro Vás i Vašeho administrátora hračka, jen mu prosím celý proces usnadněte a rovnou mu pošlete i instrukce, na jaká místa (head a body) kód vložit.
Napojení Leady:
1. Klikněte na Pracovní prostor, který najdeme v navigačním menu a vyberte Nová značka.
2. Pojmenujte ji.
3. Klikněte na Konfiguraci značky a vyberte Vlastní HTML.
4. Přihlašte se do Leady a zkopírujte js code – sekce Napojení webu.
5. Klikněte na Spouštění a vyberte All pages – doporučené, jelikož díky této volbě vám Leady můžou ukázat kompletní cestu zákazníka a zároveň veškeré interakce se značkou a produkty na Vaší webové stránce.
6. Uložte
7. Až budete připraveni, klikněte na Odeslat v pravém horním rohu vaší obrazovky.
8. Přidejte detaily jako je jméno verze a její popis a poté klikněte na Publikovat.
WordPress
Postup vložení kódu do wordpressu je snadný a nezabere více než několik minut. Doporučujeme snadný doplněk pro správu kódů – Simple Custom CSS and JS.https://wordpress.org/plugins/custom-css-js/embed/#?secret=sO6da6IvYU
1) Instalace
Do pole hledání zadejte “Simple Custom CSS and JS” a klikněte na “Install Now”.
2) Aktivace
Po instalaci stačí kliknout na “Activate”.
3) Vložení kódu
V pravém menu zvolte “Custom CSS & JS” a zadejte “Add Custom JS”. Do pole vložte Leady kód, který jste obdrželi na váš email a klikněte na “Publish”.
4) Hotovo
Tím je vše hotovo.