Leady v praxi

K úspěšnému využívání informací z aplikace Leady je třeba dodržet čtyři základní pravidla. Dobré zacílení, rychlost, callscript a oslovit správné lidi.


Než vytočíte první číslo, je třeba vybrat správnou cílovou skupinu.
Leady vám identifikují určitou návštěvnost, ale není dobré volat do všech zjištěných firem. Určitě nechcete ztrácet čas voláním do firem, jejichž zaměstnanci byli na stránkách omylem a po pěti vteřinách stránky opustili, atd. Proto je zásadní hned v úvodu správně nastavit filtry, viz kapitola Filtrace.

Buďte rychlí.

Vždy záleží na produktu, nebo službě, kterou nabízíte. Jinak dlouhý je obchodní proces v segmentu B2C, jinak v B2B. Pokud vybíráte nová auta pro svou firemní flotilu, rozhodovací proces je podstatně delší, než když vybíráte teambuilding pro své zaměstnance. Proto doporučujeme v závislosti na tom volit i odstup, po kterém zvednout telefon a nabízet své služby. V průměru je ale vhodná doba pro kontaktování od jednoho dne až po nejdéle týden. Pak zájem utichá, potenciální klient už mohl vybrat vaší konkurenci, nebo si už zkrátka nikdo nemusí pamatovat, že na vašich stránkách byl.
Historická data z Leadů ale i tak význam mají, ale už ne pro akvizice, ale například pro analytické účely. Jste schopni nad větším vzorkem dat analyzovat návštěvnost nad obory, regiony, obraty, atd., pro své další, například marketingové kampaně.

Do telefonu říkejte jen to, co není konfiktní, nijak neodradí a hlavně, říkejte to těm správným lidem.

Určitě není dobré hned v první větě na potenciálního klienta vybalit s nadšením, že před hodinou byl na vašich stránkách, zajímal se o ten a ten produkt a vy hned voláte, protože se o tom s ním chcete pobavit. V ten okamžik vám protistrana telefon vyděšeně pokládá a vy jste přišli o příležitost.

Vždy je dobré postupovat velmi opatrně. Přeci jen služba jakou Leady je, je relativně unikátní a ne každý takové možnosti identifikace zná. Proto doporučujeme používat buď jednu, nebo druhou cestu.

  • Přistupovat k telefonátu jako ke každému jinému studenému telefonátu. Pouze s jediným rozdílem – vy máte ten správný informační náskok, protože víte, že zájem již projeven byl!
  • Přiznejte to, ale opatrně. Používejte tvrzení, jako “zaznamenali jsme váš zájem, ….” nebo “poptali jste”, “pan ředitel se chtěl informovat, …” atd. Zkrátka nepřímo, ale přece. Odkážete se na předchozí zájem, ale nepřiznávejte hned v prvním kroku, že máte ten zájem zmapovaný opravdu detailně!

No a nakonec, a to je také zásadní, volejte jen těm osobám, které na stránkách byly, nebo o nákupu vašich služeb mohou opravdu rozhodovat. Kdo to je, zjistíte buď na základě zjištěných informací o návštěvě, nebo zkrátka ze své dosavadní praxe. Jen vy víte přesně, kdo je typickým nákupčím vašich produktů, nebo služeb.
Pokud prodáváte služby digitálního marketingu, budou vás zajímat marketéři a vedení obchodu, pokud prodáváte kancelářské potřeby, budou vás zajímat office manageři.
Zároveň pokud se někdo zajímal na vašich stránkách o diáře s firemním potiskem, určitě není dobré volat IT managerovi 🙂