UTM parametry
UTM parametry jsou tagy, které mohou být přidány do URL adresy. Přidáním těchto parametrů se nezmění funkce odkazu, ale poskytnou vám mnoho užitečných dat, která lze využít pro analýzu odkud vaši zákazníci přicházejí. Všechny tyto informace lze poté jednoduše přečíst v Leadech, ale i v dalších nástrojích jako například Google Analytics.
UTM parametr za URL adresou může vypadat například takto:
https://www.imper.cz/?utm_source=google&utm_medium=banner&utm_campaign=pozvanka_webinar
Jednotlivé parametry
- Source – zdroj odkud návštěvník přišel. Může se jednat o Facebook, Google, Twitter, email..
- Campaign medium – určuje z jakého typu média návštěvník přišel. Může se jednat o organický vstup, placenou reklamu, proklik z emailu, návštěva z facebookové stránky..
- Campaign name – pro správné měření je třeba vědět nejen odkud uživatel přišel, ale také kvůli jaké kampani.
- Content – za pomocí tohoto parametru máte možnost měřit například jednotlivé příspěvky v jedné kampani.
Jak si UTM paratry nastavit
UTM parametry můžete pro kampaně nastavit ručně pomocí nástroje Campaign URL Builder, ale pro kampaně na Google Ads, Skliku a na Facebooku můžete využít auto-taggingu, který vám kampaně bude tagovat automaticky a ušetří tak spoustu času. Jak na to?
V nastavení Google Ads najdete Nastavení účtu (Account settings) a v záložce Sledování (Tracking) vyplníte Měřící šablonu (Tracking template) a nastavíte si UTM přípony:
Nastavení může vypadat například takto:
utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign={campaignid}&utm_content={adgroupid}&utm_term={keyword}
To samé jde dělat na úrovni kampaně např. i pro Youtube Ads.
Zároveň je vidět hned nad tím zapnutý autotagging:
UTM parametry vám půjdou nastavit i pokud využíte gclid tagování pro vaše kampaně.